luni, 13 septembrie 2010

Principalele activitati ale managerului de proiect

Fiecare proiect prin insasi natura lui este unic si are de cele mai multe ori loc intr-un cadru organizational unic, din acest motiv si sarcina pe care fiecare manager de proiect trebuie s-o indeplineasca este unica. Totusi analizand mai multe proiecte se poate structura un tablou de activitati pe care managerii de proiect trebuie sa le indeplineasca si asta independent de proiect.
1.Configurarea obiectivelor – in mare aceasta activitate are in vedere stabilirea sau insusirea obiectivelor si directiilor generale de actiune, interpretarea acestora, reactia la modificarea lor, clari ficarea problemelor si delimitarea zonelor problematice.
2.Obtinerea resurselor – identificarea resurselor, negocierea lor, gestionarea lor eficienta.
3.Configurarea rolurilor si a structurilor – clarificarea si modificarea rolurilor proprii si ale celorlalti specialisti.
4.Stabilirea unor comunicatii bune - crearea legaturilor dintre diversi indivizi si grupuri care contribuie la desfasurarea proiectului, astfel incat acestia sa poata sa-si manifeste sprijinul si implicarea
5. Vizualizarea imaginii de ansamblu – adoptarea perspectivei “din elicopter” , gestionarea timpului si a resurselor, anticiparea evenimentelor neprevazute si a actiunilor persoanelor implicate in proiect ( mai ales cele ale persoanelor care se opun)
6.Propulsarea proiectului – efectuarea de actiuni si asumarea riscurilor necesare pentru bunul mers al proiectului, mai ales in fazele lui dificile.
Importanta acestor activitati poate varia de la un proiect la altul, dar in mare acestea sunt capitolele pe care un manager de proiect trebuie sa le aiba in vedere in activitatea sa.
Voi reveni in viitor cu unele detalii asupra acestor activitati dand si unele exemple concrete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu